18 oct. 2012

Vreau și eu o porție de talent!

Cine știe să îl gătească să îmi împartă și mie o porție de talent! 

1. Îmi doresc să scriu, dar nu așa cum scriu aici și chinui puținii cititori care intră pe blog (care probabil după câteva cuvinte se hotărăsc să apese "x"-ul din dreapta sus a ferestrei). Vreau să pot să îmi captez cititorii, să îi sugrum de imoție, să îi leg de o carte astfel încât să devină prizonierii ei. Dar nu știu să scriu și nu pot să înțeleg ce au făcut marii scriitori pentru a ajunge mari. Dacă ar fi să amintesc numele mele favorite din literatură (care îmi vin în minte acum), adică Mircea Eliade, Lucian Blaga și Nichita Stănescu, cred ca ce pot să spun despre ei este că au filozofat, că s-au apropiat de religie (nu în sensul că au început să meargă la biserică în fiecare duminică și să țină post) și au încercat să descopere viața altfel [și, evident, au avut talent din naștere]. Bun! Deci ca să devin "mare" în literatură trebuie să filozofez (așadar trebuie să citesc și niște opere de filozofi), trebuie să caut adevăruri supreme despre divinitate și trebuie să încep să trăiesc altfel, să descopăr experiențe inedite (ceea ce nu e foarte greu având în vedere că momentan experiențele mele sunt destul de limitate în zona "BANALULUI" și "RUTINEI"). Și tot rămân cu o mare problemă - talentul nativ! Concluzia este că nu pot deveni scriitoare ...



2. Îmi doresc să cânt! Dar acum mi-e frică și să cânt atunci când merg la karaoke ca să nu se golească barul. Aveam eu ceva tangențe cu muzica atunci când eram mică. Aveam nițică voce și ureche muzicală bună, dar vocea s-a schimbat și m-am apucat și de fumat. Poate ar fi trebuit să îmi caut atunci când eram copil un mentor, dar mama care a văzut potențialul meu [inexistent] de cântăreață vocală m-a încurajat să îmi îndrept atenția către școală. Bun! Deci nu am nici voce! [Și ca să îmi amintesc de asta în timp ce scriu aici, MagicFM a dat drumul melodiei care ieșea cel mai des din gâtlejul meu: Celine Dion - My heart will go on] Dar mi-aș fi dorit să învăț să cânt la chitară. Ei și uite așa, când aveam undeva între 7 și 11 ani am primit o chitară [la mâna a doua și fără vreo două coarde] de la bunicu' (nu îmi explic nici acum de unde avea el o chitară și ce a făcut cu ea până să o primesc eu de a ajuns chitara fără două coarde). Dar nu am primit cu chitara și lecții sau măcar o carte de muzică care să mă învețe ce nu învățam la ora de "Muzică" la școală (adică cum să desenez notele muzicale și care e ordinea lor pe portativ - le-am desenat de atâtea ori că dacă mi-ar da acum cineva un caiet de muzică cred că încă aș mai ști să le pun la locul corect). Așadar nici la chitară nu știu să cânt și nici aici nu știu dacă am talent! [Și ce frumos ar fi fost să am o chitară și să organizez seri de muzică folk cu colegi de facultate și prieteni pe vremea cât stăteam în Regie, sau chiar acum cu prietenii și familia.] Tot în domeniul muzicii, o dragoste a mea mare, care este în continuare foarte puternică, este cea pentru pian. Muzica de pian pe mine mă poate trece prin orice stare. Trebui însă să menționez și excepția - jazz-ul, care nu îmi place la pian [dar care poate să mă impresioneze când vine vorba de alte instrumente precum saxofonul]. Dar lecțiile de pian erau scumpe și nu puteau părinții mei să își permită să dea bani grei pe lecții de pian mai ales că nu știam dacă am talent. [Începe să mi se pară un cerc vicios ăsta: ai talent la ceva dar nu îți dai seama, vrei să faci ceva dar nu știi dacă ai talent și nu ai bani să încerci]



3. Vreau să dansez samba, cha-cha, salsa, rumba, merengue și mai știu eu câte! Poate o să spuneți că pentru asta deja e moft, mai ales că nu vreau să o dansez ca să îmi câștig existența (deși poate aș schimba noțiunea de "animatoare" și ideile despre muzica bună din cluburi). Dar vreau să dansez frumos de tot, nu ca să impresionez pe alții ci ca să mă simt eu mai bine. Nu sunt praf la dans, nu dau cu stângu'-n dreptu', dar mai am din când în când impresia că o să îmi alunece câte un picior prea mult într-o direcție că nu îmi iese o mișcare de balans la fel și în stânga și în dreapta. Aici chiar o dau în bară căci nu știu să exprim exact ce vreau de la dans. Vedeți? De-aia am nevoie de cineva care să mă învețe să dansez, căci dacă aș ști care e treaba cu dansul aș ști și să exprim ce îmi lipsește mie. La dans totuși parcă am puțin talent, dar îmi trebuie o porție mai mare ca să prind și eu ușor pașii de dans!
[MagicFM astăzi îmi citește gândurile. Fix când mă gândeam că aici vreau să postez un filmuleț cu vreun dans din Dirty Dancing ei dau drumul la melodia "She's like the wind" a lui Patrick Swayze.]


4. Vreau să gătesc bunătăți și să se lingă pe degete toți care gustă! Nu sunt eu chiar antitalent, ÎNSĂ ... La mâncăruri care se fac ușor (sau cel puțin așa scrie în rețetă) nu îmi dau seama ce e ușor de fapt (folosesc nu știu câte vase, nenumărate ingrediente și nici nu durează puțin). Nu prea știu eu multe ingrediente și nu înțeleg tot felul de combinații cu cimbru, rozmarin și altele. Nu reușesc încă să îmi folosesc pe deplin creativitatea în bucătărie, pentru nu mă pricep suficient într-ale bucătărelii. Chiar dacă fac ceva după rețetă, nu pot califica mâncarea respectivă ca pe ceva nou și nemaiîntâlnit. Deci, cineva să îmi dea și talent în bucătărie că vase și ingrediente reușesc să îmi cumpăr eu. 



Și ar mai fi atât de multe cu "VREAU" dar puține cu "TALENT". Dar mai contiui lista și altă dată. Până atunci poate descopăr totuși vreun talent nebănuit într-un domeniu necunoscut până acum!

Surse foto: www.tumblr.com, favim.com
Sursa video: www.youtube.com

Un comentariu: